Covid-19 Hygiëneprotocol

Wij werken volgens de RIVM richtlijnen en het ANBOS COVID-19 Hygiëneprotocol voor Schoonheidsspecialisten. Deze richtlijnen worden strikt nageleefd binnen onze salon. De belangrijkste zaken willen we graag vooraf met je delen in dit protocol, dus lees dit alsjeblieft goed door.

  • Blijf thuis als jij of een huisgenoot last heeft van een van de volgende symptomen: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoesten en/of koorts. Wij zullen deze vragen ook stellen bij bezoek aan onze salon.
  • Bezoek de salon uitsluitend op afspraak. Wij zijn voor al je vragen telefonisch bereikbaar. Indien we niet op kunnen nemen omdat we in behandeling zijn, laat dan een boodschap achter en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.
  • Bezoek onze salon alleen, dus zonder begeleiding, aanhang of kinderen.
  • Kom op tijd, zodat je niet in de salon hoeft te wachten. Wanneer een voorafgaande afspraak onverhoopt uitloopt, word je mogelijk verzocht om buiten of in je auto te wachten, totdat wij je uitnodigen om te komen.
  • Het dragen van een mondmasker is voor ons in de salon het nieuwe normaal geworden. Ook alle klanten en bezoekers dienen een mondmasker op te hebben bij binnenkomst. Dit geldt voor alle behandelingen, ook gezichtsbehandelingen. Tijdens de behandeling mag het masker af indien dit het te behandelende gebied bedekt. Ben je zelf in het bezit van een mondmasker? Dan waarderen wij het zeer als je deze dan meeneemt en draagt bij binnenkomst. Heb je er geen, dan stellen wij deze beschikbaar bij de ingang.

Na binnenkomst in de salon:

  • Desinfecteer bij binnenkomst je handen. Als je zelf niet in het bezit bent van een mondmasker krijg je van ons een (chirurgisch) mondmasker. Deze mag je volgens de richtlijnen opzetten. Wij verzoeken je daarna je gezicht en zaken als mobiele telefoon niet meer aan te raken.
  • Raak ook oppervlaktes niet onnodig aan.
  • Wij zijn heel blij om je weer te zien maar we schudden geen handen.
  • Buiten de behandeling om houden we 1,5 meter afstand.

Tijdens en na de behandelingen:

  • Wij zullen zelf ook regelmatig onze handen wassen en/of desinfecteren.
  • De (wegwerp)stoelhoes van de behandelstoel zal na iedere klant worden vervangen.
  • De apparatuur en gebruikte materialen worden na elke klant gereinigd en gedesinfecteerd. Dit geldt tevens voor deurklinken, werktafels en verder alles dat tijdens de behandeling wordt gebruikt of aangeraakt.

Extra mededelingen:

  • Het is niet toegestaan, tijdens de behandeling, een telefoongesprek aan te nemen of een (WhatsApp)bericht te beantwoorden.
  • Het gezicht/haar mag niet worden aangeraakt tijdens de behandeling.
  • Raak de tafel en stoel niet of zo min mogelijk aan met de handen.

Wij rekenen op jullie begrip voor dit COVID-19 hygiëneprotocol en hopen dat wij op deze manier samen onze gezondheid zo goed mogelijk kunnen beschermen.

Na het maken van een online afspraak, word je via de bevestigingsmail gewezen op dit protocol. Tevens word je via de herinneringsmail van je afspraak, 24 uur van te voren, nogmaals erop gewezen.

Wanneer jij op jouw afspraak verschijnt heb je kennis genomen en ga je akkoord met ons COVID-19 hygiëneprotocol.
Tevens bevestig je dat jij en jouw huisgenoten vrij zijn van de genoemde symptomen.